NOIR

Deze maand is het nieuwe merk NOIR STOCKHOLM geïntroduceerd aan een select groepje kappers in Nederland. Distributeur Besthaircare wist het precies een jaar geleden binnen haar portfolio aan producten toe te voegen. Liefde op het eerste gezicht, zoals Thyrza Zeilmaker eigenaresse van Besthaircare kon melden.

Noir Stockholm is een lijn van compromisloze haarverzorgingsproducten, ontwikkeld door Hans Nilsson en Ellen Ericsson, de oprichters van de high-end salon Noir Stockholm. Hans Nilsson is een internationaal bekende editorial en celebrity haarstylist.

‘Tijdens de ontwikkeling van het merk Noir Stockholm waren we op zoek naar de perfecte combinatie van stijl en verzorging. We besloten om geen concessies te doen: niet  aan de verzorgende eigenschappen van de producten en ook niet aan de functionaliteit. In ons werk zijn we hartstochtelijke perfectionisten. We streven er altijd naar om iets anders  te doen, iets beters. Iets nieuws. We wilden die filosofie van compromisloze, professionele haarverzorging ook toepassen op de producten die we zelf gebruiken. Doordat we voor de eerste keer zelf producten konden ontwikkelen, kregen we de kans om echt origineel te zijn. Onze productontwikkelaars hebben meerdere keren aangegeven dat onze ideeën onuitvoerbaar waren, maar omdat we onszelf hadden beloofd niets te lanceren waar we niet compleet tevreden over zijn, hebben we het nooit opgegeven. We hebben vastgehouden aan onze visie. De ontwikkeling van sommige producten heeft jaren geduurd. Als klein merk heb je de vrijheid om alles op je eigen manier te doen.’ aldus Hans Nilsson.

In editie 2 kun je alles lezen over NOIR.