ICONIC I.C.O.N.

In ruim 32 landen zijn de hoogwaardig technologische producten van I.C.O.N. verkrijgbaar en het merk bestaat volgend jaar 15 jaar. Dit zal groots worden gevierd in Madrid waarbij vele kappers vanuit de hele wereld aanwezig zullen zijn. Het is klokslag 08:00 in Woodlandhill, Los Angeles en Chaira – mede oprichtster van I.C.O.N. – zit klaar om haar verhaal over I.C.O.N. Hair en waar het merk voor staat, met ons te delen.

‘Mijn echte passie voor haar begon bij het werken met haar, het kleuren en het experimenteren met haar. Gedurende mijn carrière werd ik steeds meer betrokken bij het ontwikkelen van producten en er was plotseling een deel dat ik nog niet had ontdekt. En dat is de functionaliteit van producten in relatie tot haar en de vertaling van ruwe materie naar een product. Als je werkt in een team op een afdeling ‘Research & Development’ leer je een ander aspect van haar kennen. Dat vond ik enorm interessant en vind dat nog steeds. Ik kan mijn creativiteit vertalen in iets dat een voordeel kan zijn voor  je haar. Wat mag je verwachten van het gebruik van bepaalde producten. Jorge (Jorge Rubín – mede-oprichter I.C.O.N.) kende ik al van mijn voorgaande werkgever. Hij was distributeur in Spanje. Onze kernkwaliteiten hebben we verenigd: creativiteit in het ontwikkelen van producten en creativiteit in business development. En zo is I.C.O.N. ontstaan.

Uit een symbool dat leek op een pictogram is de naam I.C.O.N. ontstaan. Het symbool wordt gevormd door de initialen van onze namen. Qua uitstraling wilden we dat het een Oosterse sfeer zou hebben. Na onderzoek bleek ook dat het symbool voor ‘groei’ staat. Het is een beeld dat staat voor een internationaal bedrijf dat de wereld verbindt.

I.C.O.N. is niet alleen de producten maar staat ook voor educatie. Onze tocht gaat door maar we blijven altijd eerlijk naar onszelf kijken en naar de behoeften van onze kappers. Zo kunnen we hen altijd bijstaan bij de vragen van de steeds kritischer wordende klant. Wij bekijken altijd hoe we de kapper van dienst kunnen zijn. Met onze educatie streven we er naar altijd een stap voor te lopen op de vraag van de klant. Dit noemen wij ‘Frontrow’. Op deze manier kijken we niet alleen naar het vooruitlopen op artistiek niveau, maar ook naar vooruitlopen in technologie en ontwikkeling van producten. Technologische vooruitgang brengt ons naar een hoger niveau. We proberen onze kappers te ondersteunen bij het beantwoorden van de mogelijke vragen van de consument. Onze producten zijn duurzaam net als de relaties die je aangaat. Op dit moment zijn wij een nieuwe lijn aan het ontwikkelen die het duurzame aspect nog eens versterkt. En daarin gaan we erg ver. De ingrediënten  van onze producten waren al duurzaam, maar we kijken nu naar de ruwe materialen van de fles. Grondstoffen die na een bepaalde periode uit het milieu verdwijnen en niet schadelijk zijn voor onze wereld.

De toekomst van ons merk ligt natuurlijk niet alleen in groei, maar ook in het ontwikkelen van producten die een verschil kunnen maken voor onze samenleving. Op dit moment zijn wij druk met het doorontwikkelen van onze nieuwe kleurlijnen en die zullen binnenkort gelanceerd worden. Hier vinden onze klanten de meest innovatieve technologieën en nieuwe tinten. Als je mijn lijstje aan wensen en producten ziet die wij nog graag zouden willen ontwikkelen, zou je schrikken! Maar dat is wat deze branche zo mooi maakt: de continue groei en de wil om te groeien.’

www.iconproducts.com