Denk 360! Iris Poldervaart

Zij mede-eigenaar van The Chair en The Color, vrouw van Jeffrey Janssen en moeder van Skyler. In TRIBU-TE NL geeft zij haar ‘Way of doing Business ‘ weer en neemt ze je mee in een boeiend verhaal over communicatie en PR.

 

….Ik werd press officier Nederland en dat hield in dat je het merk zoveel en zo goed mogelijk naar “buiten” weet te communiceren en ook de campagnes moest opzetten. Omdat ik een Nederlandse leidinggevende had die zowel in Nederland als in Amerika werkte, lag alles wat ik deed onder een vergrootglas. Nederland is voor veel merken een benchmark zo ook voor dit merk. Als ik een event organiseerde en het was een media-succes kreeg het een roll-out in andere landen.

Dat heeft mij zaken geleerd die ik nog steeds gebruik en inzet: 1. Strategieën bedenken en 2. Testveld voor strategieën bedenken. Door zaken meetbaar te maken, kun je beter je doel bereiken. PR is echt veel meer dan events organiseren. Nederland doet het goed in PR , maar kan veel beter! Ze vergeten dat PR altijd moet samenwerken met sales en marketing. PR is een verhaal vertellen: Wat is The Chair? Dit verhaal heeft een doel: verhoging sales, naamsbekendheid generen, traffic generen, meer social followers. Om dit doel te halen heb je partners nodig.

PR is echt een vak en doe je niet zomaar. Je hebt een netwerk nodig en je moet oprecht zijn anders red je het niet. Daarnaast moet je weten tegen wie je spreekt. Wie is je doelgroep? En draag ik uit wat zij willen zien? Hoe genereer je commitment? En hoe zet je iets voor een langere termijn op. Je moet als PR-mens je het merk eigen maken en dat geldt vandaag de dag ook voor The Chair of voor The Color College…. (lees het hele verhaal in TRIBU-TE NL)

 

TRIBU-TE NL bedankt Iris voor haar medewerking en verhaal!

@thecolorisyou

www.the-chair.com / www.thecolor.nl  (naamswijziging: Colorista is sinds 1 april 2017 ‘THE COLOR’)