‘Een bewuste keuze’

Wij spraken Michel van Veen – salonmanager van salon HAIR LOVE CARE uit Uithoorn – over de recent verbouwde salon. “Wij zijn (eigenaresse Maya Minnes) de samenwerking aangegaan met Guy Sarlemijn en dat ons heel goed bevallen, net als de voorgaande keren. In het begin hadden wij geen een idee over de kleurstelling, en met welke materialen wij wilden werken, maar Guy begreep heel goed welke kant wij op dachten. Het interieur en de uitstraling van de salon zijn een bewuste keuze.’

‘Met de uitstraling van onze salon richten wij op de mensen die wij niet als klant willen. Dat klinkt misschien raar, maar we weten precies welke klant we wel willen ontvangen en door het interieur zo aan te passen aan de doelgroep, weten we dat we sommige groepen uitsluit. Guy heeft dit goed begrepen. Daarnaast gaf hij ons inzicht hoe de ruimte het beste tot zijn recht zou komen, zodat we de ruimte hebben om ons werk te doen. Guy nam heel veel logistieke zaken op zich. Omdat we de uitstraling van de salon nog niet echt voor ons zagen, heeft Guy ons daarbij geholpen en het resultaat mag er wezen. We zijn van mening dat het interieur je uitstraling naar buiten is en dat het de mensen aantrekt die zich daarin prettig voelen. De doelgroep die hier komt, bestaat uit mensen tussen de 35 en 55 jaar, hebben de tijd en komen op regelmatige basis terug. Dan kun je in een salon niet werken met schreeuwende kleuren. Het interieur is vrij klassiek met koper en bruin, maar is voor de rest basic. Vroeger was het zo dat je om de vijf jaar een totaal ander interieur moest hebben. Maar om de vijf jaar wissel je ook niet van doelgroep, lijkt mij. We kunnen heel lang vooruit met dit interieur, misschien dat we over vijf jaar kleine veranderingen hebben of een muur moeten verven, maar geen rigoureuze verbouwing. Er is heel goed gekeken naar tijdloosheid en duurzaamheid van het interieur. Wij hebben in de salon geen collectieboeken. Alleen high end glossy’s zodat wij ons als professionals kunnen richten op onze klanten en niet op plaatjes. We hebben displays in onze salon die aangesloten zijn op een Narrow Casting systeem. Hiermee kunnen wij onze klanten op de hoogte stellen van het laatste nieuws, laten we de laatste mode zien, maar ook foto’s van onze klanten voor en na de behandeling. Dat wordt heel positief ontvangen!’

Michel is heel open over zijn onderneming en heeft duidelijk voor ogen waar hij nu staat en wat hij wil als kapper. ‘Ik heb ooit twee zaken gehad, maar laten we gewoon heel eerlijk zijn: ik ben geen goede manager, maar wel een verdomd goede kapper! Ik weet waar mijn kwaliteiten liggen en die spiegel durf ik mezelf voor te houden. De kwaliteit die ik uitstraal in mijn werk met mijn klanten, dat is wat deze salon moet uitstralen. Ik sta inmiddels 40 jaar achter de stoel en de tijd gaat heel snel als je leuke dingen doet, maar je moet meegaan. HAIR LOVE CARE staat voor het volgende: HAIR – natuurlijk voor kwalitatief verzorgd haar, CARE – voor een goede verzorging van je haar, je huid en nagels en LOVE – dat is een inkopper! Dat staat natuurlijk voor de liefde voor dit vak!’.

 

HAIR LOVE CARE – www.hairlovecare.nl

 

Interieur: Guy Sarlemijn – www.guysarlemijn.com / 010 – 303 1600 / whatsapp 06-1868 3832