Changes!!

Nick Irwin for hunger Magazine

Nick Irwin is teruggetreden uit de rol als TIGI’s Global Creative Director bij Unilever.

Meer dan een decennium was Nick Irwin een spilfunctie binnen de TIGI organisatie. Hij leidde een fundamentele rol bij het lanceren van Bed Head Studio, TIGI International Creative team en meerdere TIGI Academies over de hele wereld.

Nick Irwin begon begin jaren tachtig in het noorden van Engeland zijn kapperscarrière. Hij verplaatste naar London om vanuit daar met het Tony & Guy team de hele wereld rond te reizen. Anthony Mascolo kreeg hem in het oog door zijn exceptionele vermogen om redactioneel,- en high fashion haar te creëren. Mascolo heeft hem de ruimte en mogelijkheid gegeven om zichzelf te ontwikkelen tot het creatieve en gerenommeerde talent die hij nu is.

Irwin nam in 2004 de rol aan van European Creative Director bij TIGI en in 2011 werd hij als Global Creative Director benoemd. Vervolgens voegde Irwin in april 2013 toe aan de Raad van Bestuur bij Unilever. Zijn wereldwijde herkenning lag echter in zijn leiderschap en creatieve richting die hij aan het TIGI International Creative Team gaf. Zijn begaafdheid om als ‘lead stylist’ te motiveren en perfectie te leveren toonde hij keer op keer tijdens de meer dan zestig voorstellingen en internationale collecties in de afgelopen vijf jaar.

Irwin: “Het is een groot voorrecht en een genoegen geweest om de afgelopen 11 jaar het TIGI Creative Team te leiden. Het was een periode van opwinding, uitbreiding en grote prestatie geweest. Na 30 jaar in deze industrie voelt het alsof ik er klaar voor ben om de volgende grote stap te zetten en me te concentreren op mijzelf en mijn passies.

Werken met de legendarische iconische fotograaf Rankin en Hunger magazine’s team heeft mijn liefde voor het kappersvak nieuw leven in geblazen.

Mijn planning is dan ook om wereldwijd veel meer editorial werk, shows en high fashion werk te ondernemen. Ik ben al een aantal keer gevraagd om te consulteren en te presenteren voor andere merken. Ik kijk er nu ook naar uit om de tijd en mogelijkheid te hebben om dit verder te onderzoeken.”

Het blijkt maar weer: Voor de creatieve kapper van nu is stil staan geen optie.

DOOR: Katie Longtoes (Robin den Dekker)